Isännöitsijätoimisto Pohjola Oy tekee yhteistyötä Kattoisännöinnin kanssa. Työkirjoon kuuluvat mm. kattotarkastukset, pienet korjaukset ja vuototutkimukset. Isännöitsijätoimisto Pohjola Oy:ssä ollaan tyytyväisiä yhteistyökumppanin jämptiin tapaan hoitaa työt aikataulussa sekä erinomaiseen työn jälkeen.
Isännöitsijätoimisto Pohjolalla on toimipisteet Hauholla, Hattulassa, Turengissa ja Tervakoskella. Isännöitsijä Harri Ahonen, joka työskentelee Turengin toimipisteellä, muistelee, että yhteistyö yritysten välillä lähti liikkeelle Kattoisännöinnin yhteydenoton jälkeen. Esko Haverinen oli aiemmista yhteyksistä tuttu henkilö ja hänet tiedettiin luotettavaksi tekijäksi.
Ensimmäinen työ Kattoisännöillille oli käyttöikänsä päässä ollut vuotava katto. Ahosen mukaan Kattoisännöinti tekee kattojen kuntotarkastuksia aina kun tarvitaan tieto katon kunnosta. Tarkastajat tekevät myös pieniä korjauksia tarpeen mukaan. Katon uusinnan yhteydessä Isännöitsijätoimisto Pohjola Oy kilpailuttaa urakan ja kilpailutuksen jälkeen katto tehdään pois päiväjärjestyksestä.
Yhteydenpito kahden yrityksen välillä hoituu sekä sähköpostilla että puhelimitse.
”Kun halutaan kirjallinen tarjous, lähtee meiltä virallinen tarjouspyyntö sähköpostitse. Pienet keikat hoidetaan aina soittamalla, sillä vuodot ovat aina kiireellisiä tapauksia. Kattoisännöinnin ihmiset tavoittaa hyvin. He soittavat nopeasti takaisin päin, jos eivät heti pysty vastaamaan”, toteaa Harri Ahonen.
Kattoisännöinnin kanssa on helppoa toimia isännöitsijän näkökulmasta.
”Heillä on leppoisa, mutta jämpti ote asioiden hoitamiseen. Kaikki ovat helposti lähestyttäviä kavereita, ja vaikka huuli vähän lentää, eivät he ole turhan puhujia. Kun yrittäjät itse painavat hommia, he tietävät myös koko ajan missä oikeasti mennään ja mitkä ovat mahdolliset ongelmat.”
Isännöitsijä Ahoselta tulee vastaus nopeasti siihen, kuinka tyytyväisiä Kattoisännöion toimintaan isännöintiyrityksessä ollaan.
”Olen tosi tyytyväinen siihen, että työn jälki on aina viimeisen päälle hyvää ja aikataulut pitävät. Kun sovitaan joku homma, niin se hoidetaan. Eikä selitellä mitään.”
”Lisäksi he hoitavat samalla pieteetillä kaiken kokoiset työt, myös ne pienemmät. Moni firma priorisoi isot työt muiden edelle, mutta Kattoisännöinnillä näin ei hoideta hommia, vaan myös pienemmät keikat hoidetaan kunnolla. Jos minun asiakkaani odottavat, että homma hoituu sovitulla aikataululla ja työtä ei olekaan hoidettu niin kuin olisi pitänyt, minulle aiheutuu siitä lisähommaa. Näillä kavereilla ei ole tällaista ongelmaa, vaan hommat hoidetaan”, Ahonen sanoo.
Isoimpana hyötynä Harri Ahonen pitää Kattoisännöinnin luotettavuutta.
”Minun työni perustuu luotettaviin ja hyviin yhteistyökumppaneihin joille voin soittaa. Ja kun tilaan työn, voin unohtaa sen asian tilauksen jälkeen. Se on suurin hyöty ainakin minun mielestäni, ettei tarvitse soitella perään ja kysellä mitään tilauksen jälkeen.”