Riihimäen Laatu Isännöinti Oy on tehnyt yhteistyötä Kattoisännöinnin kanssa jo pidempään. Kattoisännöinti on vastannut neljästä täydestä vesikattourakasta, joista yhdessä oli kermikate ja kolmessa oli kyse peltikatoista. Lisäksi Kattoisännöinti on hoitanut akuutteja kattovuoto ja niiden epäilyksiä yhteensä 20 tapausta. Kattojen kartoituksia on teetetty noin 15 kappaletta.
Isännöitsijä Marko Soldatkin kertoo yhteistyön siemenen kylvetyn jo ennen Kattoisännöinnin tarinaa.
”Esko oli aiemmin toisessa yrityksessä töissä ja tutustuin häneen silloin. Kun kuulin, että hän oli perustanut oman yrityksen, oli luontevaa kääntyä heidän puoleensa. Toimiva henkilökemia yhdistettynä hänen ammattitaitoonsa olivat tae sille, että aloin pyytää tarjouksia ja tilaamaan palveluja Kattoisännöinniltä”, Marko Soldatkin kertoo.
Taloyhtiöissä kunnossapito kuten kattoasiat menevät tietyn kaavan mukaan. Periaatteessa taloyhtiön hallituksen pitää tehdä vuosittain 5-vuotissuunnitelma eli kunnossapitotarveselvitys. Jossain vaiheessa eteen tulee tilanne jossa katon tekninen käyttöikä alkaa tulla tiensä päähän.
”Tällöin voidaan tehdä kattokartoitus tai -tutkimus, mikä kertoo tulevista vuosista ja paljonko katolla vielä on käyttöikää. Sitten kun käyttöiän päättyminen lähestyy, pitää asia lopullisesti päättää yhtiökokouksessa ja valtuuttaa ensin hallitus kilpailuttamaan kattourakka. Kilpailutuksen perusteella hallitus esittää yhtiökokoukselle hyväksyttäväksi sen kuka urakan suorittaa”, isännöitsijä Soldatkin kertoo taloyhtiön tyypillisimmästä kattoasian hoitamisesta.
Riihimäen Laatu Isännöinti Oy:n ja Kattoisännöinnin välinen kommunikaatio ja asioiden hoitaminen tapahtuu sekä sähköpostitse että puhelimitse.
”Heidän puoleltaan tavoitettavuus on tosi hyvää. Tavoitan aina oikean henkilön tarpeen mukaan, mikä on mielestäni tärkeä asia.”
Kysyttäessä asiaa, johon Marko Soldatkin on erityisen tyytyväinen Kattoisännöinnin toiminnassa, tulee vastaus nopeasti.
”He ovat tosi luotettavia, urakat ovat aina aikataulullisesti toimineet niin kuin on sovittu. Heiltä ei ole tullut koskaan mitään ylimääräisiä laskutuksia tai lisätöitä. Taloyhtiöiltä on tullut tosi hyvää palautetta, nimenomaan heidän työntekijöistä sekä työn laadusta.”
Suurin hyöty isännöintiyritykselle yhteistyöstä on Kattoisännöinnin luotettavuus.
”Kun tilaan jonkun työn, niin minun ei tarvitse soitella perään ja miettiä tuleeko asia oikein tehdyksi, sillä hinnalla mitä on sovittu. Vaan kun tilaan heiltä työn, tiedän täsmälleen, mitä tulen saamaan heiltä.”
Isännöitsijä Marko Soldatkinille on selvä asia, että yhteistyö yritysten välillä tulee jatkumaan tulevaisuudessakin.
”Suosittelen Kattoisännöintiä periaatteessa mille tahansa taloyhtiöille, joka tarvitsee ihan täyttä peruskorjausta, akuutteja korjaustoimia tai haluaa kartoittaa katon tilanteen ja kunnon.”